Reklamasjon & Retur

 

Mangel eller feil på leveringen

Hvis du mangler en eller flere varer i forhold til ordre-/leveringsbekreftelsen, har vi egne rutiner for å håndtere dette så enkelt som mulig.
 
Send en epost direkte til nettbutikk@kvandal.net. Denne eposten må inneholde følgende informasjon:
 
  • Ordrenummer
  • Varenummer på varen som mangler
  • Vårt kundeservice vil deretter finne ut hva som har skjedd og rett opp eventuelle feil.
 

Mottatt feil vare

Har du mottatt en annen vare enn det som er spesifisert på ordre-/leveringsbekreftelsen skal du gjøre følgende:
 
Send en epost direkte til nettbutikk@kvandal.net. Denne eposten må inneholde følgende informasjon:
 
Ordrenummer
En beskrivelse av hva som er feil
Kundeservice vil deretter rett opp eventuelle feil og sørge for at du får rett vare.
 

Er varen blitt skadet under transport?

Om varen er skadet under transport, skal følgende gjøres:
 
Ved mottak eller utlevering av ett produkt fra vår nettbutikk må det ved signering anmerkes dersom det er synlig skade på emballasje.
Kontroller produktet for synlige eller skjulte skader omgående.
Dersom produktet er skadet, ta kontakt med vårt kundesenter på nettbutikk@kvandal.net  innen kl. 12.00 påfølgende dag etter mottak.
Ved godkjent reklamasjon vil det bli tilsendt returseddel for retur av produktet.

Retur og garanti

NB! Retur skal alltid klareres med oss og sendes til avsenderen(som f.eks NIBU AS) og kun til KVANDAL AS når vi er avsender eller levarandør av produktet.
 
Når en vare har blitt sendt i retur og mottatt hos avsender, vil du etter 5 – 7 dager motta en tilbakemelding fra oss, når varen er ferdig kontrollert/klarert. Hvis du ønsker eller venter på informasjon kan du ta kontakt på nettbutikk@kvandal.net om når vi sender ut en erstatningsvare til deg eller hvordan saken er/blir løst.
 
Vi anbefaler at retur sendes med samme transportør som de leverte produktene. Forsendelser som sendes med transportør som ikke har egen sporing av produktene, sendes på eget ansvar. Varer som blir sendt i retur med postoppkrav vil ikke bli mottatt. Disse blir returnert til kunde.
 
Ved retur er det svært viktig at både produkt og tilhørende original emballasje pakkes godt inn. Ødelagt produkt eller original emballasje vil ikke bli godkjent. Det anbefales at større produkter returneres med en ekstra sikker transportør for å unngå skader.
 

Generelt om returer 

En defekt vare som sendes i retur, vil bli erstattet med ny vare av samme type, dersom den godkjente skaden skyldes transport eller garanti. Dette vil du motta informasjon om og det skal ikke betales for erstatningsvaren. Dersom erstatningsvaren er utgått, kan du få tilbakebetalt kjøpesummen for varen. Du kan også velge mellom å få pengene tilbakebetalt eller få tilsendt et lignende produkt i erstatning. Ved bruk av generell angrefrist, vil det automatisk bli opprettet en kreditnota til deg og du vil få pengene tilbake på kontoen din. Produktet må ikke ha vært i bruk/montert i angrefristperioden.
 

Angrerett

Dersom du angrer på kjøpet har du angrerett iht angreloven. Angreretten betyr at kjøper uten begrunnelse kan returnere varen selv om det ikke er noen mangel ved selve varen. 
 
Om du benytter deg av angreretten vil du få tilbakebetalt kjøpesummen av de varene som sendes i retur.
 
Sammen med varen vil du motta informasjon om angreretten og angrerettskjema. Du har da 14 dager på deg til å benytte deg av angreretten ved å melde fra til KVANDAL AS. Dette skal meldes skriftlig og skal også inneholde opplysninger om hvordan varen returneres. Videre skal varen returneres innen rimelig tid! Varen må leveres tilbake i original emballasje og i den stand og mengde som den var når kjøper mottok varen. KVANDAL har full rett til å avvise varer som kommer i retur dersom det er mangler eller feil på returnert vare.
 
Eventuelle kostnader ved retur av varen skal bære av kjøper dersom ikke annet skriftlig er avtalt.